Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multiagentní podpora pro vytváření strategických her
Knapek, Petr ; Uhlíř, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce je věnována návrhu systému schopného tvorby obecných, autonomních ovládacích prvků strategických her založených na agentních systémech s podporou sociálních schopností, inteligentního rozhodování a učení. Budou popsány základní typy strategických her a problémy náročnosti jejich hraní, stejně jako aktuální trendy ve vývoji herních inteligencí. Poté budou prezentovány návrh a implementace výsledného systému, fungující model pro konkrétní hru a výsledky dosažené jeho testováním.
Strategická desková hra s neurčitostí
Sova, Michal ; Zbořil, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato páce řeší autonomní hraní hry Scotland Yard za využití metody strojového učení. Daný problém je vyřešen pomocí algoritmu Monte Carlo tree search. Algoritmus Monte Carlo tree search byl testován proti algoritmu Alfa-beta. Výsledky testování ukázaly, že navržený algoritmus je funkční, ale procento výher u algoritmu Monte Carlo tree search je nižší než u algoritmu Alfa-beta. Výsledkem práce je funkční verze systému, který hraje zjednodušenou verzi hry Scotland Yard autonomně. Dále práce obsahuje rozšíření hry Scotland Yard přidáním agentů a změnou parametrů. Rozšíření této verze pro algoritmus Alfa-beta nebylo úspěšné kvůli nedostatečné kapacity vlastních zdrojů. Naopak algoritmus Monte Carlo tree search se jeví v tomto ohledu úspěšnější.
Strategická desková hra s neurčitostí
Tulušák, Adrián ; Šimek, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Táto práca rieši autonómne fungovanie hry Scotland Yard za využitia metód umelých inteligencií pre hranie hier a strojového učenia. Daný problém je úspešne vyriešený pomocou algoritmu pre hranie hier - Alfa-beta. Strojové učenie bolo riešené, ale nebolo úspešné najmä pre veľkú stavovú expanziu a pre nedostatočné možnosti vlastných zdrojov výpočtového výkonu. Riešenie pomocou algoritmu Alfa-beta bolo testované ľudským protihráčom a výsledok testovania ukázal schopnosť AI plnohodnotne konkurovať ľudskému hráčovi. Výsledkom práce je funkčná verzia autonómneho systému, ktorý hrá hru Scotland Yard v zmenšenej hernej ploche. Na základe experimentov so strojovým učením som navrhol niekoľko vylepšení, ktoré by v budúcnosti mohli viesť k funkčnému riešeniu problému strojovým učením.
Strategická desková hra s neurčitostí
Sova, Michal ; Zbořil, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato páce řeší autonomní hraní hry Scotland Yard za využití metody strojového učení. Daný problém je vyřešen pomocí algoritmu Monte Carlo tree search. Algoritmus Monte Carlo tree search byl testován proti algoritmu Alfa-beta. Výsledky testování ukázaly, že navržený algoritmus je funkční, ale procento výher u algoritmu Monte Carlo tree search je nižší než u algoritmu Alfa-beta. Výsledkem práce je funkční verze systému, který hraje zjednodušenou verzi hry Scotland Yard autonomně. Dále práce obsahuje rozšíření hry Scotland Yard přidáním agentů a změnou parametrů. Rozšíření této verze pro algoritmus Alfa-beta nebylo úspěšné kvůli nedostatečné kapacity vlastních zdrojů. Naopak algoritmus Monte Carlo tree search se jeví v tomto ohledu úspěšnější.
Strategická desková hra s neurčitostí
Tulušák, Adrián ; Šimek, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Táto práca rieši autonómne fungovanie hry Scotland Yard za využitia metód umelých inteligencií pre hranie hier a strojového učenia. Daný problém je úspešne vyriešený pomocou algoritmu pre hranie hier - Alfa-beta. Strojové učenie bolo riešené, ale nebolo úspešné najmä pre veľkú stavovú expanziu a pre nedostatočné možnosti vlastných zdrojov výpočtového výkonu. Riešenie pomocou algoritmu Alfa-beta bolo testované ľudským protihráčom a výsledok testovania ukázal schopnosť AI plnohodnotne konkurovať ľudskému hráčovi. Výsledkom práce je funkčná verzia autonómneho systému, ktorý hrá hru Scotland Yard v zmenšenej hernej ploche. Na základe experimentov so strojovým učením som navrhol niekoľko vylepšení, ktoré by v budúcnosti mohli viesť k funkčnému riešeniu problému strojovým učením.
3D strategic-combat multiplayer computer game
Stacho, Jakub ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Gemrot, Jakub (oponent)
Mnoho hráčov má v obľube strategické a RPG hry. V dnešnej dobe je považované za samozrejmosť, mať možnosť hrať hru proti viacerým hráčom z celého sveta, čo tvorí základný prvok pri návrhu a implementácií našej hry. Cieľom práce je návrh a implemen- tácia 3D počítačovej hry pre viac hráčov s bojovými a strategickými prvkami, ktorá je hraná z pohľadu tretej osoby, s využitím moderných prostriedkov pre tvorbu hier. Hráč má za úlohu ťažiť drevo zo stromov v hernom svete, ktoré môže použiť na stavanie, vylep- šovanie budov a vytváranie pracovníkov, ktorý drevo ťažia. Taktiež sa v hre nachádzajú neutrálne dediny, ktoré po ich dobití dodávajú hráčovi suroviny, potrebné pre výzbroj, určenú na boj s hráčom z nepriateľského tímu. Cieľom hry je zničiť nepriateľskú hlavnú budovu. Hru je možné hrať online 1 proti 1 hráčovi, kde je možné pripojenie hráčov z celého sveta. Pri implementácii sme použili herný engine Unity, ktorý nám poskytuje ši- rokú podporu pri vytváraní hier. V tejto práci riešime vlastnú implementáciu vytvárania zápasov, ktoré umožňujú vytvárať hry, či pripájať hráčov do konkrétnych hier. V rámci analýzy diskutujeme o voľbe najlepšieho frameworku na vytváranie multiplayer hier v kontexte enginu Unity, či riešime problém interakcie hráčskej postavy s okolným svetom. 1
Multiagentní podpora pro vytváření strategických her
Knapek, Petr ; Uhlíř, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce je věnována návrhu systému schopného tvorby obecných, autonomních ovládacích prvků strategických her založených na agentních systémech s podporou sociálních schopností, inteligentního rozhodování a učení. Budou popsány základní typy strategických her a problémy náročnosti jejich hraní, stejně jako aktuální trendy ve vývoji herních inteligencí. Poté budou prezentovány návrh a implementace výsledného systému, fungující model pro konkrétní hru a výsledky dosažené jeho testováním.
Generic Realtime Strategies
Baláž, Tibor ; Dvořák, Filip (vedoucí práce) ; Černý, Martin (oponent)
Strategické hry jsou oblastí digitální zábavy, která vždy lákala velké publikum jak hráčů, tak výzkumníků, zda-li to už bylo kvůli modelování vojenských strategií, ekonomických principů nebo automatizovaného rozhodování a umělé inteligence. Bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření prostředí, které nabízý možnost efektivního prototypování strategických her s vysokým stupněm abstrakce. Teoretická část práce definuje co je strategická hra, podává úvod do herních enginů a popisuje nový jazyk pro definování strategických her. Praktická část popisuje jak je jazyk interpretovaný do herního enginu a jak pod jeho vlivem probíhá hra. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Generic Realtime Strategies
Baláž, Tibor ; Dvořák, Filip (vedoucí práce) ; Černý, Martin (oponent)
Strategické hry jsou oblastí digitální zábavy, která vždy lákala velké publikum hráčů a výzkumníku, či už to bylo kvůli modelování vojenských strategií, ekonomických principů nebo automatizovaného rozhodování a umělé inteligence. Bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření prostředí, které ponouká možnost efektivního prototypování strategických her s vysokým stupněm abstrakce. Teoretická část práce definuje co je strategická hra, podává úvod do herních enginů a popisuje nový jazyk pro definování strategických her. Praktická část popisuje jako je jazyk interpretovaný do herního enginu a jako pod jeho vlivem probíhá hra. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.